Har du spørgsmål?29 87 75 89

Hemmeligheden bag punktslankning

Det er et alt for kendt faktum, at mange mennesker tror, at de kan tabe sig lige præcis på det punkt på kroppen som de træner.Fx, træn maven = tab dig på maven. Dette kan dog ikke lade sig gøre og er blot en myte som florere indenfor træningsverdenen.

Lad os sige det med det samme!

Du kan ikke punktslanke dig.

Når du træner, øges dit energiforbrug. Energien kommer fra kosten eller frigives fra dine glykogendepoter (kulhydrat) eller dine fedtdepoter.

Glykogendepoterne ligger inde i musklerne (og leveren) hvorimod fedtdepoterne ligger uden for musklerne, nemlig i huden og rundt om organerne.

Lige gyldigt om vi snakker om fedt- eller glykogendepoter, så er de fordelt over hele kroppen, og frigivelsen af energi fra disse vil ære, procentvis, ligeligt fordelt og aldrig kun komme fra mavefedtet.

Selvom du kun laver mavebøjninger!

Hvis du er interesseret i at tabe dig et specifik sted, bliver du nødt til at lægge en plan for et generelt vægttab.

På denne måde mindsker du din fedtprocent og musklerne vil blive mere synlige under huden. Du skal dog være opmærksom på 2 vigtige ting når du begynder dit vægttab.

Den bedste vej til vægttab er ikke gennem træning alene. Det er din kost som du skal fokusere på.

Du kan ikke både tabe fedt og opbygge muskler på samme tid. Du vil altså ikke kunne træne dig til store muskler samtidig med, at du forbrænder alt fedtet. Du skal derfor satse på at kosten sørger for dit vægttab, og træningen hjælper dig til at vedligeholde din muskelmasse imens.

Når det så er sagt, så er det ikke helt forkert at man kan træne sig til en pænere/strammere mave. Du kan godt ændre mavens udseende ved kun at lave mavebøjninger, fordi musklen derved får en pænere anatomisk form.

DETTE ER DOG IKKE EN EFFEKT AF FEDTFORBRÆNDNINGEN eller vægttabet.

Og… det nytter ikke noget HVIS DER STADIG LIGGER ET betydeligt LAG FEDT UDENPÅ.

Har du spørgsmål vedrørende punktslankning, punkttræning eller andet relevant, er du altid velkommen til at skrive til os her:

AscendFys Facebookside: www.Facebook.dk/AscendFys
AscendFys Facebook messenger: www.m.me/AscendFys
AscendFys E-mail: info@AscendFys.dk

Modtag flere relevante tips og tricks fra AscendFys igennem vores #FysFakta ved at LIKE vores Facebookside.

/Bjarke W. Pedersen
Aut. Fysioterapeut – AscendFys

ER DU KLAR PÅ EN UGENTLIG UDFORDRING, DER HOLDER DIG SUND OG RASK?

www.facebook.com/Ascendfys/events

Nu har du mulighed for at komme til Udendørs Træning med AscendFys i Søndermarken hver mandag.

PRISER ned til 35 kr pr. træning

Træningen bliver varetaget af enten Sune Christensen eller Casper Nielsen, som bl.a. er autoriseret Fysioterapeuter og Personlige Træner.

De giver garanti for ømme ben, og træningen bliver en kombination af sjove udfordringer, tunge løft og højt tempo.

Se mere her: www.AscendFys.dk/Udendoerstraening
eller vores
Facebook Event: www.facebook.com/Ascendfys/events

LÆS VORES ANDRE INDLÆG FRA ASCENDFYS OMKRING TRÆNING HER:

Den “Rigtige” Squat-Teknik

Den “Rigtige” Squat-Teknik

Skitræning – undgå skiskader

Skitræning – undgå skiskader

Sponsorerede atleter

Sponsorerede atleter

Udendørs træning, motion, øvelser og fitness i Søndermarken, København

Udendørs træning, motion, øvelser og fitness i Søndermarken, København

Gradueret eksponering

Gradueret eksponering

Squat – den ‘nye’ Powerøvelse nr. 1

Squat – den ‘nye’ Powerøvelse nr. 1

Tags: , , , , ,

Bliv en del af inderkredsen!
Meld dig til vores nyhedsbrev og få nyheder før andre, billigere behandlinger og mange andre fordele hos AscendFys.
×

Skriv til os

Ring til os
[buttons]