Har du spørgsmål?29 87 75 89

Nyt studie: Slankekure og hård træning

..kan nedsætte din forbrænding i årevis!

Det er rart, at der kommer lidt fokus på emnet Slankekure, fra en kant hvor man ikke lader myter som “Tab dig hurtigt – det er bedst” eller “Tab dig hvor du vil og lige med det samme” eller “Gør sådan her! tab dig hurtigt og sikkert”.

I lang tid har denne her verden med motion, sundhed, fitness, kost, vægttab etc, bestået af et regime af retningslinier, der fortæller at man skal tabe sig hurtigt. At det simpelthen er bedst at tabe sig hurtigt, og man skal gøre det med et stramt program for både kost og træning.

De fleste kurer og blogs man læser opildner sine læsere til at tro på den korte, hurtige kur, hvor vægttabet næsten ikke kan gå hurtigt nok.

Det er ikke vores opfattelse at det bedste vægttab er det hurtigste. Det er klart, at det sjovt for den pågældende person at se at kiloene rasler af som blade i efteråret, men hvor sjovt er det at tabe 30 kg, når man efterfølgende tager 35 på igen.

Slankekure og fedtforbrænding

Vi er ikke interesserede i at komme med rigtige svar her, men synes blot det er rart at der komme lidt fokus på en anden tilgang til problemet med overvægt. Vi afholder “kosthold” hver uge, hvor information, viden og forståelse for krop, kost og sundhed bliver præsenteret på en måde hvor der ikke er nogen genveje eller hurtige løsninger. Der bliver lagt vægt på at personerne er vedholdende og ændringer kommer i små doser. Vi kan se, at de personer, der i gennemsnit, taber 0,5 kg om ugen, er dem som har de bedste langtidsholdbare resultater. Og, det er ikke alle uger, at man taber sig. Der vil være perioder hvor man står stille. Dette er fordi man skal have sin identitet med. På den psykiske, sociale og mentale identitet (hvis man altså kan kalde dem det)

Eksempel:

Har man vejet 140 kg, så kan man måske godt tabe 50 kg på kort tid. Dette medfører en helt ny person at se på, høre på, snakke med, tænke om, forestille og ikke mindst opfatte sig selv på. Alle disse parametre, og mange flere, skal følge med, før vægttabet kan stabiliseres eller fortsættes. Og det er her problemet opstår. Det er nemlig her, at ændringer er sket for hurtigt, og man langsomt, ubevidst og med stor modvilje kan se, at vægten langsomt stiger igen.

Vær derfor opmærksom på de faldgruber, som eksistere ved hurtige slankekure, som lover dig et stort vægttab indenfor kort tid.

En sidste ting. Når man læser artiklen omkring hård motion og strenge kure er dårlige, så lad være med at læse det som om, at motion og sund mad pludselig er dårligt for et vægttab. For det er ikke det, der står. Motion har stadig så mange sekundære positive effekter, at et godt vægttab ikke bør være uden motion. Og de sunde kostvaner er ligeledes yderst vigtige. De skal blot implementeres langsomt og sikkert.

Har du spørgsmål vedrørende slankekure, kost, træning eller andet relevant, er du altid velkommen til at skrive til os her:

AscendFys Facebookside: www.Facebook.dk/AscendFys
AscendFys Facebook messenger: www.m.me/AscendFys
AscendFys E-mail: info@AscendFys.dk

Modtag flere relevante tips og tricks fra AscendFys igennem vores #FysFakta ved at LIKE vores Facebookside.


/Casper Nielsen
Aut. Fysioterapeut – AscendFys

 

LÆS VORES ANDRE INDLÆG FRA ASCENDFYS OMKRING TRÆNING HER:

Skitræning – undgå skiskader

Skitræning – undgå skiskader

Sponsorerede atleter

Sponsorerede atleter

Udendørs træning, motion, øvelser og fitness i Søndermarken, København

Udendørs træning, motion, øvelser og fitness i Søndermarken, København

Gradueret eksponering

Gradueret eksponering

Squat – den ‘nye’ Powerøvelse nr. 1

Squat – den ‘nye’ Powerøvelse nr. 1

Skader SKAL trænes væk!

Skader SKAL trænes væk!

Tags: , ,

Bliv en del af inderkredsen!
Meld dig til vores nyhedsbrev og få nyheder før andre, billigere behandlinger og mange andre fordele hos AscendFys.
×

Skriv til os

Ring til os
[buttons]