Har du spørgsmål?29 87 75 89

Skitræning – undgå skiskader

Danskere kommer oftere til skade på skiferien, sammenlignet med vores naboer. Det viser tal fra forsikringsselskabet Tryg. Sidste år, registrerede Tryg Alarm 1.342 skiskadede danskere på pisterne i Østrig, Frankrig, Italien og Schweiz. Følg vores skitræning udarbejdet af fysioterapeuterne hos AscendFys, og undgå skiskader.

Skitræning er vigtig for at undgå skiskader via en knæskade, rygskade, ankelskade eller andet i bevægeapparatet

Abonner på kanalen her:

Squat

Stå med fødderne i en skulderbreddes afstand og armene strakt frem foran kroppen. Bøj ned til 90 grader i knæene og pres op igen. Ryggen holdes ret og blikket frem under hele bevægelsen. Alternativt kan den dybe stilling holdes i nogle sekunder før der presses op igen.

Squat - AscendFys fysioterapi med tilfredshedsgaranti i København SV

Lunge

Stå med hænderne i siden og det aktive ben et godt stykke foran det andet. Bøj ned til 90 grader i knæet og pres op igen. Overkroppen holdes oprejst og blikket frem under hele bevægelsen. Gentag med det modsatte ben.

Squat - AscendFys fysioterapi med tilfredshedsgaranti i København SV

Hop fra side til side

Stå med benene i hoftebredes afstand. Hop fra side til side, mens du svinger armene som havde du et par skistave i hænderne.

Fra side til side - AscendFys fysioterapi med tilfredshedsgaranti i København SV

Lårcurl

Lig på ryggen med armene ned langs siden og måtterne midt under hælen. Stræk ud i knæleddet til knæet er strakt og fodsålen peger lige frem. Træk hælene tilbage mod bagdelen mod sædet, samtidigt med bækkenet løftes op fra gulvet.

Lårcurl - AscendFys fysioterapi med tilfredshedsgaranti i København SV

Opstigning på trin eller stol med eller uden benløft

Sæt et ben på kassen som står foran dig. Vær påpasselig med at knæ og tæer peger lige frem og i samme retning. Læg hele vægten på benet der er på trinnet. Løft dig op med det ben som står på trinnet. Stram forsiden af låret og bagdelen således at du strækker benet du står på ud. Modsat ben løftes op bøjet. Sænk benet langsomt ned igen og gentag med samme ben.

Opstigning på trin eller stol med eller uden benløft - AscendFys fysioterapi med tilfredshedsgaranti i København SV

Skrå mavebøjning

Lig på ryggen med benene bøjet og den ene ankel hvilende på det andet knæ. Hold hænderne bag hovedet. Løft hovedet og overkroppen og drej i retning af knæet på benet med den løftede fod.

Gentag til den modsatte side. Skrå mavebøjning - AscendFys fysioterapi med tilfredshedsgaranti i København SV

Skøjtehop på et ben

Stå med hænderne i siden. Hop sidelæns skiftevis med hvert ben.

Skøjtehop på et ben - AscendFys fysioterapi med tilfredshedsgaranti i København SV

Maveliggende diagonalløft

Lig fladt på maven med armene strakte over hovedet. Løft den ene arm og det andet ben strakte op fra gulvet og sænk dem langsomt ned igen. Løft derefter modsatte arm og ben.

Maveliggende diagonalløft - AscendFys fysioterapi med tilfredshedsgaranti i København SV

Sumo squat

Stå med bred benstilling. Gå ned til 90 grader i knæene eller dybere hvis du kan. Vær opmærksom på at at knæ og tæer peger samme vej. Før dig op til udgangsposition igen.

Sumo squat - AscendFys fysioterapi med tilfredshedsgaranti i København SV

Har du spørgsmål vedrørende vores skitræning, skiøvelser, genoptræning efter en skiferie eller andet relevant, er du altid velkommen til at skrive til os her:

Telefonen er åben  29 87 75 89

ascendfys fysioterapi      AscendFys Facebookside: www.Facebook.dk/AscendFys

ascendfys fysioterapi      AscendFys Facebook messenger: www.m.me/ascendfys

ascendfys fysioterapi      AscendFys E-mail: info@AscendFys.dk

Modtag relevante tips og tricks fra AscendFys igennem vores #FysFakta ved at LIKE vores Facebookside.

Abonner på kanalen her:

/AscendFys Giv os et kald på 29 87 75 99, så finder vi ud af at booke de rigtige tider til dig – og så langt frem i tiden som muligt. Alternativt skal du gå ind på AscendFys.dk/booking og booke selv.
Har du brug for fysioterapi og genoptræning, kan du booke en tid her:

 

Husk vi selvfølgelig også har tilfredshedsgaranti på fysioterapi behandlinger. Det vil sige, er du ikke tilfreds får du pengene tilbage.tilfredshedsgaranti AscendFys Det vil derfor aldrig være spildte penge at lade AscendFys hjælpe dig med din problematik!

 

Læs andre spændende indlæg fra AscendFys her:

Den “Rigtige” Squat-Teknik

Den “Rigtige” Squat-Teknik

Skitræning – undgå skiskader

Skitræning – undgå skiskader

Sponsorerede atleter

Sponsorerede atleter

Udendørs træning, motion, øvelser og fitness i Søndermarken, København

Udendørs træning, motion, øvelser og fitness i Søndermarken, København

Gradueret eksponering

Gradueret eksponering

Squat – den ‘nye’ Powerøvelse nr. 1

Squat – den ‘nye’ Powerøvelse nr. 1

Tags: , , , , , , , , , ,

Bliv en del af inderkredsen!
Meld dig til vores nyhedsbrev og få nyheder før andre, billigere behandlinger og mange andre fordele hos AscendFys.
×

Skriv til os

Ring til os
[buttons]